Tüik: İnternet kullanan bireylerin oranı %88,8 oldu
27.08.2024 - Salı 17:36E-devlet hizmetlerini kullanan bireylerin oranı %73,7 olarak gerçekleşti
Son 12 ay içinde özel maksatla resmi makamların web sitelerini ve uygulamalarını kullanan ve İnternet üzerinden kamu hizmetlerinden yararlanan bireylerin oranı %73,7 oldu. Bu oran, erkeklerde %80,7 iken bayanlarda %66,7 olarak gerçekleşti. E-devlet hizmetlerini kullanan bireylerin oranı yaş kümesine nazaran incelendiğinde ise bu oranın en yüksek %92,1 ile 25-34 yaş kümesinde, en düşük %25,6 ile 65-74 yaş kümesinde olduğu görüldü.
Bireylerin e-devlet hizmetlerini kullanım gayeleri ortasında, %68,6 ile resmi makamlar yahut kamu hizmetleri tarafından kendisi hakkında saklanan şahsî bilgilere erişme birinci sırayı aldı. Bunu, %47,9 ile kamu kurumlarından yahut kamu hizmetlerinden bir randevu alma yahut rezervasyon yaptırma ve %45,1 ile kamu kuruluşlarına ilişkin web sitelerinden bilgi edinme takip etti.
İnternet üzerinden mal yahut hizmet satın alma ya da sipariş verme oranı %51,7 oldu
Son 12 ayda İnternet kullanan bireylerin İnternet üzerinden özel kullanım hedefiyle mal yahut hizmet satın alma ya da sipariş verme (e-ticaret) oranı, 2023 yılında %49,5 iken 2024 yılında %51,7 oldu. Cinsiyete nazaran İnternet üzerinden mal yahut hizmet satın alma ya da sipariş verme oranı erkeklerde %54,1, bayanlarda %49,3 oldu. Bu oran, en son mal yahut hizmet satın alma ya da sipariş verme vakitlerine nazaran incelendiğinde; bireylerin %38,8'inin son 3 ay içinde (2024 yılı birinci 3 ayı) mal yahut hizmet satın aldığı ya da sipariş verdiği görüldü.
E-ticaret yapan bireylerin %76,7'si giysi, ayakkabı ve aksesuar satın aldı
İnternet üzerinden 2024 yılının birinci 3 ayı içerisinde mal yahut hizmet satın alan ya da sipariş veren bireylerin %76,7'si giysi, ayakkabı ve aksesuar satın aldı. Bunu, %47,5 ile lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar, %34,0 ile besin eserleri, %32,4 ile kozmetik, hoşluk ve sıhhat eserleri ve %29,2 ile paklık eserleri, şahsî bakım materyalleri takip etti.
Bu oran cinsiyete nazaran incelendiğinde; erkeklerin %70,3'ü giysi, ayakkabı ve aksesuar, %49,2'si lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatları ve %33,5'i besin eserleri; bayanların %83,0'ı giysi, ayakkabı ve aksesuar, %46,6'sı kozmetik, hoşluk ve sıhhat eserleri ve %45,9'u lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatları satın aldı.
İnternet üzerinden öğrenme faaliyeti gerçekleştiren bireylerin oranı %13,9 oldu
İnternet üzerinden son 3 ay içinde eğitim, mesleksel yahut özel hedefler için öğrenme faaliyeti gerçekleştiren bireylerin oranı, 2024 yılında bir evvelki yıla nazaran 4,9 puan azalarak %13,9 oldu. Bu oranın erkekler için %13,7, bayanlar için %14,1 olduğu görüldü.
Bireylerin %86,2'si WhatsApp kullandı
Bireylerin en fazla kullandıkları toplumsal medya ve iletileşme uygulamaları %86,2 ile WhatsApp, %71,3 ile YouTube ve %65,4 ile Instagram oldu. En fazla kullanılan toplumsal medya ve iletileşme uygulamaları cinsiyete nazaran incelendiğinde; erkeklerin en fazla %89,5 ile WhatsApp, %74,7 ile YouTube ve %67,0 ile Instagram uygulamalarını, bayanların %82,9 ile WhatsApp, %68,0 ile YouTube ve %63,9 ile Instagram uygulamalarını kullandığı gözlendi.
İnternet kullanan bireylerin %47,9'u İnternet bağlantılı TV kullandı
İnternet kullanan bireylerin en fazla kullandıkları İnternete bağlı sistem ve aygıt tiplerinin sırasıyla %47,9 ile İnternet bağlantılı TV, %10,2 ile robot süpürgeler, buzdolapları, fırınlar, kahve makineleri üzere İnternete bağlı mesken aletleri ve %9,7 ile akıllı saat, İnternet kontaklı spor/direnç bandı, gözlük yahut kulaklıklar, güvenlik takip aygıtları, İnternet temaslı aksesuarlar, İnternet ilişkili giysi yahut ayakkabılar olduğu gözlendi.
Bireylerin %89,2'si cep telefonu yahut bilgisayar satın aldığında fiyatın değerli olduğunu belirtti
Son 3 ay içinde İnternet kullanan bireylerin cep telefonu, akıllı telefon, tablet, dizüstü yahut masaüstü bilgisayar satın aldığında değerli bulduğu özelliklerin sırasıyla %89,2 ile fiyat, %71,7 ile donanım özellikleri, %67,4 ile marka, tasarım yahut boyut olduğu görüldü.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı