Hepsiburada birinci 6 ayı güçlü sonuçlarla kapadı

12.09.2024 - Perşembe 20:24

Son 12 ayda müşteri başına düşen sipariş sıklığı da ortalama 10,6 adet ile Hepsiburada tarihinde birinci kere çift haneye yükseldi. Böylelikle müşteri başına yıllık ortalama sipariş adedi son 3 yılda 2,5 katın üzerinde artmış oldu. 

Hepsiburada, yılın birinci yarısına ait finansal sonuçlarını açıkladı. Birinci 3 aylık devirde ortaya koyduğu başarılı performansı ikinci çeyrekte de devam ettiren Hepsiburada, toplam satış hacmi büyümesi, sipariş adedi, sipariş sıklığı, platform üzerinden satışa sunulan eser çeşitliliği üzere çok sayıda metrikte güçlü sonuçlara imza attı.

İLK YARIDA TOPLAM SATIŞ HACMİ YÜZDE 105 ARTTI

Enflasyondan arındırılmamış datalara nazaran birinci yarıda toplam satış hacmini geçtiğimiz yılın tıpkı periyoduna nazaran yüzde 105’lik bir artışla 68,3 milyar TL’ye yükselten Hepsiburada’nın faiz, amortisman ve vergi öncesi kârının (FAVÖK) toplam satış hacmine oranı ise geçen yılın tıpkı periyoduna nazaran 1 puan artışla yüzde 2,4 olarak gerçekleşti. Enflasyon muhasebesi uygulanmış sonuçlara nazaran ise, şirketin birinci yarı yıldaki satış hacmi artışı yüzde 22, FAVÖK’ün satış hacmine oranı ise yüzde 1 oldu.

OPERASYONEL NAKİT AKIŞI 1,3 MİLYAR TL’NİN ÜZERİNE ÇIKTI

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, global ve lokal ölçekteki ekonomik zorluklara karşın, yılın birinci yarısını son derece başarılı sonuçlarla tamamladıklarının altını çizerken, “Operasyonel mükemmelliğe ve müşteri memnuniyetine olan bağlılığımızı, bu başarılı sonuçlardaki kilit öge olarak görüyoruz. Bu süreçte, tüm operasyonel süreçlerimizi yüksek teknoloji odağıyla geliştirirken, sağlıklı bilanço önceliklendirmemizi de sürdürdük. Bu doğrultuda, bir yandan gelir kaynaklarımızı çeşitlendirme yaklaşımımıza tartı verirken bir yandan da nakit disiplinimizi müdafaaya devam ettik. Yılın birinci yarısında operasyonel nakit akışımızı 1,3 milyar TL’nin üzerine taşırken, hür nakit akışımız da 472 milyon TL ile yarı yıl bazında halka arzdan bu yana en yüksek düzeye ulaştı”   tabirlerini kullandı.

Hepsiburada’nın müşteri odaklı yaklaşımının tüketiciler nezdinde büyük karşılık bulduğunu ve bu itimadın siparişlere de yansıdığını lisana getiren Nilhan Onal Gökçetekin, “36,7 milyon adedi ikinci çeyrekte olmak üzere, birinci yarıyı toplam 66 milyonun üzerinde sipariş adediyle tamamladık. Bu hem çeyrek hem de yarı yıl bazında, Hepsiburada tarihinin en yüksek satış adetlerine ulaştığımızı gösteriyor. Bununla birlikte, son 12 aylık bilgilere nazaran hesaplanan müşteri başına düşen sipariş sıklığı adedimiz de 10,6 ile Hepsiburada tarihinde birinci sefer çift haneye yükseldi. Hepsiburada üzerinden yapılan alışveriş sıklığının son 3 yılda 2,5 katına ulaştığını görüyoruz” formunda konuştu.

YAPAY ZEKA ODAKLI YATIRIMLARDA ÜÇ HANELİ BÜYÜME

Nilhan Onal Gökçetekin şöyle devam etti: “E-ticareti Türkiye’de başlatan ve geliştiren şirket olarak, bölümde öncü ve örnek olma üzere bir misyonumuz olduğuna inanıyoruz. Bu kapsamda, global eğilimleri yalnızca takip etmekle kalmıyor; bunlara ait en yeterli uygulamaları Türkiye’ye taşıyıp dala ışık tutuyoruz. Hem ana markamızda hem de HepsiJet, Hepsipay ve HepsiAd üzere markalarımızda yaptığımız ağır yapay zeka odaklı yatırımlarımız da bu yaklaşımımızın en somut örnekleri. Bu şirketlerimiz, bugün geldikleri noktada yalnızca Hepsiburada’ya bir operasyonel güç katmıyor; birebir vakitte bölümde de yeni bir müşteri tecrübesi anlayışının önünü açıyor ve hizmet sundukları iş ortaklarına da bedel katıyor. Türkiye’nin 81 vilayetinde hizmet veren HepsiJet’in, ikinci çeyrek prestijiyle, platform dışı müşterilerinin hacmi %100’lük bir artış gösterdi. Dış müşteriler toplam HepsiJet taşıma hacminin %36’sını oluşturdu. Dijital cüzdan ve “tek tıkla ödeme” tahlili sunan fintech şirketimiz Hepsipay ise 31 Ağustos 2024 prestijiyle 16,7 milyon kullanıcıya ulaştı. 2023 yılı prestijiyle Türkiye’deki e-ticaret oyuncularına da tek tıkla süratli ve inançlı alışveriş hizmet sunmaya başlayan Hepsipay, 50 perakende şirketine de ödeme tahlilleri sunuyor. Hepsipay ile ödeme hacmi, 2024’ün ikinci çeyreğinde, birinci 3 aya nazaran 2,8 kat büyüdü.”

AKTİF SATICI SAYISI 101 BİN OLDU, ESER SAYISI 264 MİLYONA YÜKSELDİ

  • Tüketicilere muteber ve kaliteli eserleri en uygun fiyata sunma misyonu doğrultusunda, bir yandan platformdaki eser adedini artırmayı sürdüren Hepsiburada, bir yandan da ticareti dijitalleştirerek esnaf ve KOBİ’lerin e-ticaretle büyümesine öncülük etmeye devam etti. 
  • Bu alanlarda ortaya koyduğu kapsayıcı çalışmaların da katkısıyla, Hepsiburada’da yer alan etkin satıcı sayısı 101 bin olurken platformda satılan eser adedi ise %36 artışla 264 milyonu aştı.
  • Türkiye’de geliştirilen ve hayata geçirilen birinci üyelik bazlı sadakat programı olma özelliği taşıyan “Hepsiburada Premium” 12 Ağustos prestijiyle, 3 milyon müşteriye ulaştı. 
  • Hepsiburada Premium kullanmaya başlayan müşterilerin Premium’lu olmadan evvelki periyoda kıyasla sipariş sıklığının yüzde 36 arttığı gözlendi.
  • HepsiJet, 2024'ün ikinci çeyreğinde Hepsiburada satıcılı siparişlerin %82'sini Türkiye'nin dört bir yanına sonraki gün teslim etti.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı