Borusan'dan çalışan memnuniyeti odaklı inovatif uygulama

10.07.2024 - Çarşamba 20:00

T4 People Analytics ile geliştirilen bu proje ile çalışanların iyiliğinin ve iş performansının ölçülebilir halde artırılması planlanıyor. Borusan, bu sayede çalışan memnuniyetini de en üst düzeye çıkarmayı hedefliyor.

Borusan Kümesi, insan kaynakları analitiği alanında yenilikçi tahliller geliştiren T4 People Analytics ile insan kaynaklarında dikkat çeken bir çalışmaya imza atıyor. Pandemi sonrası periyotta insan kaynakları idaresini yine tanımlama misyonu ile tasarlanan Yeni Sistem Çalışma Analitiği platformu çalışanlara odaklanırken, çalışan iyiliğini ve aktifliğini ölçülebilir biçimde artırmayı amaçlıyor. 

T4 People Analytics tarafından geliştirilen sistem, çalışanların açık uçlu geri bildirim metinlerini, yapay zeka modelleri ile otomatik olarak manalandırıp sınıflandırarak tavsiyeler sunabiliyor. Bu sayede, çalışanların hem geri bildirim verdiği hususların hem de çalışanın his durumunun tespiti sağlanırken tahlil odaklı bir yaklaşımla süratlice harekete geçmek mümkün oluyor. Yeni devir anket ve dijital irtibat teknolojileri, çalışan tecrübesini derinlemesine manalandırmak ve güzelleştirmek için devreye alınırken bu yenilikçi yollar, çalışanların gereksinimlerinin daha süratli ve tesirli bir halde belirlenmesini sağlıyor. Bu formda çalışanların yıllık müsaade haklarını kullanmaları ve dinlenmiş bir biçimde işyerine dönmeleri için teşvik edici ön adımlar atılabilirken iş-yaşam istikrarı gözetilerek, muhtaçlık ve beklentilerini karşılayan daha optimize edilmiş çalışma şartları sunuluyor. 

 

“Borusanlıların iyiliklerini artırmayı amaçlıyoruz”

Borusan Grubu’nun insan odaklı olduğunu vurgulayan Borusan Holding İnsan, Bağlantı ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı Nursel Ölmez Ateş, “Bu projede sürdürülebilirlik odaklarımız olan iklim, insan ve inovasyon alanlarımızdan insan başlığı altında çalışan bağlılığını ele alıyoruz. Sürdürülebilir bağlılık skorumuzu yüksek tutmayı amaçlarken bu istikametteki çalışmalarımızda inovasyonun gücünü kullanıyoruz. T4 People Analytics ile hayata geçirdiğimiz projeyle Borusanlıları daha uygun anlamayı, gereksinimlerine süratli bir halde karşılık verebilmeyi, iyiliklerini artırmayı amaçlıyoruz” dedi.

Çalışan odaklı riskler tesirli bir halde öngörülebiliyor

Rutin nabız anketleri ve kapsamlı Çalışan Bağlılığı Anketleri (ÇBA) sayesinde, çalışan bağlığı ve istenmeyen ayrılmaların riskleri daha faal bir formda öngörülebiliyor. Bu süreçte, anketlerden elde edilen geribildirimler, Türkçe doğal lisan sürece ve yapay zeka modelleri kullanılarak saatler içerisinde işleniyor ve çalışanların gereksinimlerine daha süratli karşılık verilebiliyor. Ayrıyeten, anında akıllı bildirim sistemi sayesinde insan kaynakları yöneticileri, çalışanlar ve yöneticiler aksiyon alınması gereken durumlardan anında haberdar olabiliyorlar. Bu sistem, çalışanlar ortasında proaktif bir irtibat ve süratli tahlil üretme ortamı sağlıyor. Ortaya çıkan analitik datalar ışığında ele alınan bu proje ile, Borusan’da çalışma kültürünün geliştirilmesi ve iş-yaşam istikrarına yönelik iyileştirmeler sağlanması hedefleniyor.  

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı