Egeli öğrenciler ebelik uygulamalarını görüntü özçekim usulü ile öğrenecek

19.07.2024 - Cuma 13:12

Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Kısmı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nazan Tuna Oran’ın “Periferik İntravenöz Kateterizasyon Maharetinin Geliştirilmesinde Video-Özçekim ve Gösterim Metotlarının Tesirinin Karşılaştırılması” başlıklı projesi TÜBİTAK tarafından desteklenmeye uygun bulundu. Proje kapsamında ebelik öğrencileri görüntü özçekim prosedürüyle ebelik uygulamalarına yönelik yapılan çalışmaları test edecek.

Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, proje ekini makamında ağırlayarak tebrik etti. Prof. Dr. Necdet Budak, “Sağlık bilimleri alanlarında bilgi ve irtibat teknolojilerinin kullanılması eğitimin kalıcı hale gelmesinde değerli bir noktayı oluşturuyor. Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Kısmı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nazan Tuna Oran hocamızın TÜBİTAK tarafından dayanak aldığı bu projede ebelik öğrencileri ebelik uygulamalarına yönelik hünerleri video-özçekim usulü ile daha kalıcı bir formda öğrenecek. Bu projede emeği geçen takımı tebrik ediyor, çalışmalarında muvaffakiyetler diliyorum” dedi. 

Hem öğrenciler hem de eğitmenler için öğretici nitelikte olacak

Proje hakkında bilgi veren Prof. Dr. Nazan Tuna Oran, “Erken yaşlardan itibaren ağır teknoloji kullanımının içine doğan günümüz öğrencileri için üniversitelerdeki eğitim stratejilerinin belirlenmesinde bilgi ve bağlantı teknolojilerinin değeri yadsınamaz. Bilgi ve irtibat teknolojilerinin sunduğu imkanlarla, bilgiye ulaşılmasını ve bilginin oluşturulmasını sağlayan her türlü görsel, işitsel, basılı ve yazılı araçlar; hasta bakımı için kritik ehemmiyete sahip ve öğrencilere öğretilmesi güç olan psikomotor klinik maharetlerin geliştirilmesinde yardımcı olabilmektedir. Son vakitlerde bu formüllere video-özçekim metodu de eklenmiştir” dedi.

Video-özçekim idaresinin projede kullanımına yönelik konuşan Prof. Dr. Tuna Oran, “ Uygulama hünerlerinde yeterlilik kazanmada ve hünerlerin değerlendirilmesinde; öğrencilerin kendilerinin yaptıkları uygulamaları tekrar kendilerinin görüntüye kaydettikleri video-özçekim prosedürü; en âlâ ve en hakikat video-özçekimi gerçekleştirebilmek için tekraren uygulama yaparak maharet adımlarını öğrenmesine imkân tanırken, birebir vakitte hem eğitmenlere hem de öğrencilere çekilen görüntüleri kıymetlendirme ve görüntüler üzerinden kritik etme fırsatı vermektedir. Projemizde ebelik öğrencilerinde periferik intravenöz kateterizasyon marifeti geliştirilmesinde klâsik prosedürlerden biri olan gösterim sistemi ile yeni bir yaklaşım olan görüntü özeçkim formülünün karşılaştırılmasını amaçladık” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı