Editörün Düşü: NVIDIA RTX Dayanaklı Görüntü Yazılımı CyberLink PowerDirector Yüksek Verimli Görüntü Kodlama Güncellemelerini Kazandı
14.08.2024 - Çarşamba 18:24Bu ay RTX dayanaklı görüntü düzenleme uygulaması CyberLink PowerDirector yüksek verimli görüntü kodlama (HEVC) özelliği ekleyen bir ayara kavuştu. 3D sanatkarları Adobe Substance 3D Modeler ve SideFX: Houdini'deki yeni özelliklere ve daha süratli iş akışlarına erişebilecek. Topaz Görüntü AI Pro kullanan içerik oluşturucular ise artık NVIDIA TensorRT hızlandırma ile fotoğraf ve görüntü rötuşlarını daha süratli ölçeklendirebilecek.
GeForce RTX bilgisayarları en yeni NVIDIA şoförleri ve teknolojisiyle aktüel tutmak için, içerik oluşturucuların ve oyuncuların vazgeçilmez arkadaşı olan NVIDIA app beta aracılığıyla Ağustos Studio şoförü yüklenmeye hazır.
Bu haftanın öne çıkan NVIDIA Studio sanatkarı Stavros Liaskos, Kozmik Sahne Tarifi (OpenUSD) uygulamaları oluşturmak ve birbirine bağlamak için NVIDIA Omniverse platformunu kullanarak Yunan Ortodoks kiliselerinin, kutsal tapınakların, manastırların ve öbür binaların fizikî olarak aslına uygun 3D dijital kopyalarını oluşturuyor.
NVIDIA'nın kurucusu ve CEO'su Jensen Huang'ın WIRED Kıdemli Editörü Lauren Goode ve Meta Kurucusu ve CEO'su Mark Zuckerberg ile SIGGRAPH'te yaptığı sohbetlerin tekrarını izleyerek grafik ve üretken yapay zeka alanındaki en son gelişmeleri keşfedin.
Her İşin Bir Yaratıcı Uygulaması Var
NVIDIA NVENC video kodlayıcı, tüm RTX grafik kartlarında yerleşik olarak bulunuyor ve ağır süreç gerektiren görüntü kodlama misyonunu CPU'dan GPU'nun özel bir kısmına aktarıyor.
Kısa mühlet önce RTX Görüntü HDR desteği ekleyen tanınan görüntü düzenleme programı CyberLink PowerDirector, artık NVIDIA NVENC HEVC Ultra Yüksek Kalite moduyla HEVC’yi yükseltebilen bir ayara sahip.
Yeni fonksiyonellik bit suratlarını düşürüyor ve kodlama verimliliğini %10 artırarak görüntü kalitesini kıymetli ölçüde yükseltiyor. Böylelikle içerik üreticileri, özel ayarı kullanarak izleyicilere üstün görüntüleme tecrübeleri sunabiliyor.
Alfa dışa aktarma, kullanıcıların HEVC görüntüyü bir alfa kanalıyla dışa aktararak görüntülere kaplama efektleri eklemesine imkan tanıyor. Bu teknik şeffaf art planlar oluşturmak ve animasyonlu kaplamaları süratle işlemek için kullanılabiliyor. Bu da onu toplumsal medya içeriği oluşturmak için ülkü hale getiriyor.
Kullanıcılar, alfa kanalıyla HEVC görüntülerini öteki işlemciler tarafından desteklenen çalışma uzunluğu kodlamasına kıyasla 8 kata kadar daha süratli ve belge boyutunda 100 kata kadar azalma eşliğinde dışa aktarabiliyor.
Sanatçılar, sanal efekt uzmanları ve dizayncılar için çok yüzeyli bir 3D şekillendirme aracı olan Adobe Substance 3D Modeler, karmaşık formların prototipini hızlandırmak için yapay zeka dayanaklı, geometri tabanlı bir özellik olan Block to Stock'u piyasaya sürdü.
Bu özellik kaba 3D dizaynların daha fazla detaya sahip evvelden var olan, misal biçimli 3D modellerle süratli bir halde değiştirilmesine imkan tanıyor. Sonuçta kısa müddette hazırlanmış, son derece detaylı bir biçime ulaşılıyor.
Kısa mühlet evvel yayınlanan, modelleme, animasyon ve aydınlatma odaklı 3D prosedürel bir yazılım olan SideFX: Houdini, NVIDIA OptiX 8 ve NVIDIA Shader Execution Reordering özelliğini sırf NVIDIA RTX GPU’lara özel Karma XPU Renderer için de tanımladı.
Bu eklentilerle, hesaplama ağır hesaplama içeren vazifeler artık RTX GPU'larda dört kata kadar daha süratli yürütülebiliyor.
Gürültü azaltma, sertleştirme ve düzgünleştirme için bir fotoğraf ve görüntü geliştirme yazılımı olan Topaz Görüntü AI Pro, çoklu GPU yapılandırmaları için TensorRT hızlandırma özelliği ekleyerek, çoklu GPU'lar ortasında paralel sürece imkan tanıyarak harika güçlendirilmiş süreç suratlarına imza atıyor. Bu tek GPU sistemlere nazaran iki GPU’lu sistemlerde iki kata kadar daha hızlanma, ek GPU’ya sahip sistemlerde daha da fazla hızlanma manasına geliyor.
Yunanistan’ın Sanal Kültürel Yerlerine Adım Atın
Görsel bağlantı şirketi Reyelise'in genel müdürü Stavros Liaskos'un sürükleyici çalışması sayesinde artık herkes 30'dan fazla Yunan kültürel alanını sanal gerçeklikle keşfedebilecek.
Liaskos, "Pek çok tarihi ve dini yer çevresel şartlar, ihmal ve sosyopolitik meseleler nedeniyle risk altında" dedi. "Detaylı 3D replikalar yaratarak, mimari ihtişamlarının gelecek jenerasyonlar için dijital olarak korunmasını sağlamaya yardımcı oluyoruz."
Projeyi geçen yıl vefat eden babasına ithaf eden Liaskos, "Bana sabrın kıymetini öğretti ve hiçbir şeyin ulaşılamaz olmadığı inancını aşıladı. Onun bilgeliği ve rehberliği bana her gün ilham vermeye devam ediyor” dedi.
Kiliseler mimari açıdan karmaşık yapılar olarak biliniyor. Liaskos bunların fizikî açıdan gerçek 3D modellerini oluşturmak için Omniverse'in bir dizi içerik oluşturma uygulamasıyla temaslı gelişmiş gerçek vakitli render yeteneklerini kullandı.
OpenUSD çerçevesi, Liaskos'un kullandığı çeşitli uygulamalar ortasında meselesiz bir iş akışı sağladı. Örneğin Liaskos, yapıların yüksek doğrulukta 3D taraması için Trimble X7'yi kullandıktan sonra modelleme ve animasyon için kolaylıkla Autodesk 3ds Max ve Blender'a geçiş yaptı.
Liaskos akabinde ZBrush ile modeller üzerindeki karmaşık mimari ayrıntıları şekillendirdi ve Adobe Photoshop ve Substance 3D ile dokuları rafine etti. Tüm bunlar gerçek vakitli aydınlatma ve render için Omniverse'de bir ortaya getirildi.
Liaskos, görsel efektler eklemek ve işlenmiş sahneleri derlemek üzere post yapım çalışmaları için OpenUSD'yi kullanarak projelerini Adobe After Effects'e aktardı ve görüntü çıktısını burada son haline getirdi. Yaratıcı iş akışının neredeyse her unsuru NVIDIA RTX A4500 GPU ile hızlandırıldı.
Liaskos ayrıyeten kullanıcıların 3D projelerinde sanal gerçeklikte (VR) gerçek vakitli olarak gezinmesine imkan tanıyan genişletilmiş gerçeklik (XR) uygulamalarını da göz arkası etmedi.
İlk olarak, kiliselerin detaylı geometrilerini ve dokularını yakalamak için lazer tarama ve fotogrametri kullandı.
Ardından, retopoloji için Autodesk 3ds Max ve Maxon ZBrush'tan yararlanarak modellerin detaylardan ödün vermeden gerçek vakitli sürece için optimize edilmesini sağladı.
Projeyi OpenUSD ile NVIDIA Omniverse'e aktardıktan sonra Liaskos, XR sahnelerini paketleyerek NVIDIA Omniverse Create XR uzamsal bilgi süreç uygulamasını yahut Unity Engine'i kullanarak VR başlıklarına aktarılmasını, böylelikle sürükleyici izleme tecrübeleri elde edilmesini sağladı.
Liaskos, "Bu yaklaşım, bu alanların mimari hoşluğunu ve kültürel ehemmiyetini daha da çarpıcı bir biçimde sergileyecek" dedi. "Simülasyon, derin bir manevî yeri ziyaret etmenin getirdiği etkileyici sükunet ve güvenlik hissini yine yaratmak için mümkün olduğunca uygun olmalı."
NVIDIA Studio'yu Instagram, X ve Facebook’ta takip edin. Studio YouTube kanalındaki eğitimlere erişin ve Studio haber bültenine abone olarak güncellemeleri direkt gelen kutunuza alın.
NVIDIA Omniverse’i Instagram, Medium ve X’te takip edin Daha fazlası için Omniverse topluluğuna katılın ve Omniverse forumlarına, Discord sunucusuna, Twitch ve YouTube kanallarına göz atın.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı