Worldfood İstanbul, Dubai Gulfood ve ANUGA'ya rakip oldu
11.09.2024 - Çarşamba 18:24Türk besin ihracatının yüzde 48’ini gerçekleştiren hububat bakliyat yağlı tohumlar bölüm konseyinin kurduğu Türk Besin Platformu’nun büyük takviye verdiği Worldfood İstanbul Memleketler arası Besin Eserleri ve Teknolojileri Fuarı, 3-6 Eylül 2024 tarihlerinde temel besin eserleri ve şekerli mamuller tartıda olmak üzere, bitkisel yağlar, unlu mamuller, makarna, et, tavuk ve süt eserleri ve baharat alıcıları ve ihracatçılarını buluşturdu.
ABD, Kanada ve Japonya’dan iştirak arttı
Worldfood İstanbul Milletlerarası Besin Eserleri ve Teknolojileri Fuarı’nın 2024 yılında ziyaretçi profilinde de kıymetli değişim gözlemlediğini lisana getiren Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Muhammet Öztürk, geçtiğimiz yıllarda Ortadoğu ve Afrika ülkelerinden ziyaretçilerin katıldığı fuara bu yıl ABD, Kanada, Japonya üzere ülkelerden ithalatçıların ağır ilgi gösterdiğini vurguladı.
Direkt uçuşlar fuarı büyütüyor
Türk Hava Yolları’nın 130 ülkede toplam 346 farklı noktaya uçuyor olmasının İstanbul’u cazibe merkezi haline getirdiğini paylaşan Öztürk, “Türk Besin Platformu olarak Worldfood İstanbul Milletlerarası Besin Eserleri ve Teknolojileri Fuarı’na verdiğimiz dayanak THY’nin uçuş ağıyla birleşince ortaya çok hoş bir iş çıktı. 2 yıl evvel 24 bin metrekare alanda düzenlenen fuar günümüzde 40 bin metrekarelik bir alana ulaştı. TGP’nin takviyesiyle Worldfood İstanbul Milletlerarası Besin Eserleri ve Teknolojileri Fuarı’nın 100 bin metrekareye ulaşacağına inanıyorum. Geçmişte imrenerek katıldığımız bir gün bizim de bu türlü bir besin fuarımız olur mu dediğimiz Dubai Galfood ve ANUGA Fuarı üzere bir fuara kavuştuk” halinde konuştu.
Türkiye Besin Platformu Alım Heyeti Tertibiyle dayanak veriyor
Worldfood İstanbul Memleketler arası Besin Eserleri ve Teknolojileri Fuarı’na memleketler arası iştirakin artmasıyla Türk ihracatçıları için daha verimli hale geleceğini dillendiren Öztürk kelamlarını şöyle sürdürdü: “Türk Besin Platformu olarak alım heyeti tertipleri yaparak, stantlarımızda tadım etkinlikleriyle güç veriyoruz. Türkiye’de gıda ihracatının lideri olan Ege İhracatçı Birlikleri üyesi 100’den fazla firmamız bu yıl stant açtı ve Türk ihraç eserlerini tanıttı.”
Worldfood İstanbul Memleketler arası Besin Eserleri ve Teknolojileri Fuarı kapsamında düzenlenen Liderler Oturumu’na da katılan Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçılar Birliği Lideri Muhammet Öztürk; tedarik zincirinde yeni periyot uygulamaları, ihracatta yeni pazarlar ve büyüme stratejileri hakkında değerlendirmelerde bulundu.
Başkan Öztürk “Gıda ihracatındaki amaçlarımız bakımından Worldfood İstanbul Fuarı özel bir ehemmiyete ve pahaya sahip. Türkiye’nin dünyada önde gelen bir besin ihracatçısı pozisyonunu kazanmasında Worldfood İstanbul Fuarının geldiği nokta tamamlayıcı ve kritik bir etken. Her yıl büyük emeklerle fuarı büyütmeye ve geliştirmeye çalışıyoruz. Bu yıl da ağır bir firma iştiraki ve ziyaretçi sayısı ile hoş bir fuar tertibi gerçekleşiyor. Emeği geçen bütün paydaşlarımıza, Liderlerimize ve fuar yönetimimize teşekkürlerimi sunuyorum” kelamlarıyla Worldfood İstanbul Fuarı’nın global besin ticaretinde Türkiye’yi kıymetli bir tedarik merkezi haline getirdiğini vurguladı.
Bu yıl 1300 firma, 80 bin ziyaretçi katıldı
Bu yıl 32. sefer düzenlenen Worldfood İstanbul Fuarı, Türkiye’nin besin alanında en büyük fuarı. TÜYAP Kongre Merkezinde gerçekleşen fuar alan olarak 40.000 m2 lik genişliğe ulaşırken, 1300 firma yerini aldı. Fuarda bu yıl toplam ziyaretçi sayısı 80.000’e ulaştı. Fuar boyunca dal paydaşları ve ünlü şeflerin iştirakiyle besin bölümünde yeni trendler, sürdürülebilirlik, teknolojik yenilikler ve dijitalleşme bahislerinde paneller ve etkinlikler düzenlendi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı